Підкорення непокірної стружки

       Система «AirStream»: наскрізний канал у корпусі змінює напрям потоку повітря під час обертання фрези, чим мінімізує різницю тисків повітря і дає змогу скерувати стружку у потрібному напрямку

       Повітряний потік у стандартних фрезах і фрезах із системою «AirStream». Червоним кольором позначено зону високого тиску, синім – низького
 
       Робота столяра постійно пов’язана з великою кількістю стружки. Справедливим це твердження було відтоді, як тільки-но людина навчилася обробляти деревину, і аж до моменту, коли за справу взялися інженери «LEUCO». Результат їх роботи дав змогу «осідлати» стружку і скерувати її у потрібному напрямку.
        Про ідеальну обробку крайки у процесі крайколичкування свідчить відсутність прилиплої до заготовки стружки і чистий інструмент (фреза для зняття звисів). Система «AirStream» дає змогу досягти таких високих результатів завдяки керуванню переміщенням повітря. Ця система використовує обертовий рух фрези і створює спрямований повітряний потік, який підхоплює і видаляє стружку із зони різання. Правильне поєднання скерованого потоку повітря і геометрії кожуха подає стружку просто в повітропровід системи аспірації.
       Таке поєднання дало змогу досягти 97% видалення стружки. Окрім того, «AirStream» запобігає повторному потраплянню стружки у зону обробки, тобто немає так званого повторного подрібнення. Це явище призводить до кількаразового перерізання одного і того самого елемента стружки ножем фрези. А що більше матеріалу ніж перерізає, то швидше він затуплюється. Отож усунення ефекту повторного подрібнення сприяє суттєвому збільшенню періоду між перезагостреннями фрези, що, своєю чергою, підвищує якість обробки і скорочує затрати часу на заміну інструмента.
       Принцип роботи інструмента із системою «AirStream»
       У звичайних інструментах зона низького тиску утворюється ззаду різця фрези. Пов’язано це із тим, що під час переміщення різець утворює перед собою зону високого тиску, стискаючи повітря, яке отримує змогу знову розширитися лише після різця. Зрівноваження тиску повітря у цих двох зонах під час виходу різця із матеріалу утворює коливання, котрі людський слух сприймає як шум. Система «AirStream» спроектована таким чином, щоб унеможливлювати утворення зон із різним тиском повітря. Відповідно, щоразу коли різець виходить із матеріалу, не відбувається вирівнювання тиску, а це не створює додаткових повітряних завихрень і дає змогу видаляти до 97% стружки. Ще одним ефектом від усунення явища зрівноваження тисків є зменшення рівня шуму під час роботи фрези.      
       Гоночний автомобіль – зразок
       Швидкість – пристрасть багатьох. Але якщо глянути на неї не з точки зору романтики і адреналіну, а із технічної, то з’ясується, що з підвищенням швидкості зростає навантаження на двигун автомобіля і він усе сильніше нагрівається. Для запобігання перегріванню двигуна у гоночних автомобілях використовують аеродинамічну схему повітряного потоку, який створює спеціальна конструкція повітрозбірників на капоті автомобіля та інші елементи. Такий самий принцип спеціалісти «LEUCO» вирішили застосувати в системі «AirStream»: спеціальні повітрозбірники і канали створюють тут аеродинамічну систему, котра ефективно видаляє стружку із зони обробки.
       Від повітряного каналу до виробництва
       Для вивчення повітряних потоків, що утворюються під час роботи фрез, інженери «LEUCO» застосували сучасну технологію – комп’ютерне моделювання їхньої аеродинаміки. Такий підхід зумовив додаткову оптимізацію інструмента, а розрахункові дані підтвердилися у виробничих умовах і нині система успішно працює на підприємствах у багатьох країнах.